Paolo Maurensig's Canone Inverso PDF

By Paolo Maurensig

ISBN-10: 880444892X

ISBN-13: 9788804448921

Paolo Maurensig's first novel, The Lneberg edition, used to be hailed world wide as a right away vintage. Now Canone Inverso-the vintage story of the doppelgänger reimagined-has proven Maurensig's attractiveness as a latest master.

In an remoted Austrian tune university within the Thirties, boys, each one suffering from the weight of expertise and the curse of obsession, turn into locked in a posh friendship. the most important to their bond lies within the mystery of a pretty, surprisingly carved violin. As their lives spread in the course of the such a lot violent a long time of this century, the 2 turn into partners, competitors, and, necessarily, deadly enemies. With Canone Inverso, Paolo Maurensig gives you a strong metaphysical mystery, culminating in a devastating finale.

Show description

Read Online or Download Canone Inverso PDF

Similar literary books

Read e-book online Literary Luxuries: American Writing at the End of the PDF

From the Iowa Writers Workshop to the halls of Congress and the nationwide Endowment for the humanities, from the area of literary magazines and writers' meetings to the weird realm of the late-twentieth-century American English division, Literary Luxuries takes the reader on a guided journey of yank literary lifestyles in our time--and the forces threatening its life.

Read e-book online Miss Kansas City (Michigan Literary Fiction Awards) PDF

Pass over Kansas urban is the tale of an out of this world friendship, set within the tumultuous mid-80s dotcom California, the place younger greed and blinkered innocence arrive intertwined. Friendless and reclusive, Alex Blue commutes hours every one strategy to a task that serves regularly as a spot to bide time, until eventually sooner or later she meets the rich, worldly— and married— proprietor of a high-concept Bay quarter way of life corporation.

Breaking Lorca - download pdf or read online

A grasp crime author trains each weapon in his arsenal on a criminal offense opposed to humanity. A literary novel that treads fearlessly into certainly one of contemporary history’s so much stunning ethical crucibles. In Eighties El Salvador, a tender lady is detained in a central authority torture squad’s head-quarters, suspected of helping guerilla forces.

Additional info for Canone Inverso

Sample text

Gli chiesi per la seconda volta. L'uomo pensò a lungo prima di rispondere. «Intendevo dire un essere vivente, in carne e ossa». Mi guardò come per studiare le mie reazioni. «Non vorrei essere preso per pazzo. Io ho conosciuto il proprietario di que- sto violino, e poi in seguito ho dubitato della sua esistenza. Fin- ché non mi è capitato per puro caso di sfogliare il catalogo di Christie's. Per questo mi premeva avere quest'unica prova. » Io sedetti in poltrona, invitandolo a fare altrettanto, e a rac- contare.

Ma andavo piano, troppo piano, non riuscivo ad arrivare alla porta. Pro- prio in quel momento udii lo spezzarsi di una nota, mi voltai e vidi il violinista che si accasciava in mezzo ai tavolini con un gran fracasso di sedie rovesciate e di bicchieri infranti. Nella confusione che seguì raggiunsi l'uscita e abbandonai il locale, ma in strada le gambe mi reggevano sempre meno. Cominciai a vagare zigzagando per il quartiere. Sebbene ancora affollati, tutti i locali erano chiusi. Sembravano navi già salpate, e io, ri- tardatario, solo, abbandonato sul molo.

E la risposta è semplice: per ambizione. Per il travolgente, rovinoso desiderio di raggiungere la perfezione. Ma che cos'è la perfezione? È il punto di fuga di una strada senza fine, è il miraggio che si spo- sta davanti a noi, è l'ultimo piolo di una scala circolare. �La perfezione, vede, ha a che fare con l'infinito, ma l'infinito non è solo l'infinitamente grande. C'è anche l'infinitamente piccolo. La perfezione può richiamare l'idea di movimento, ma anche l'idea di rallentamento. La ricerca della perfezione pro- cede con un ritmo che rallenta all'infinito.

Download PDF sample

Canone Inverso by Paolo Maurensig


by Daniel
4.1

Rated 4.50 of 5 – based on 12 votes